2008. július 23., szerda

Nyáron olcsóbb a családi

A jégkrémpiac értékben nagyobb, mennyiségben kisebb mértékben bővült 2007 júniusa és 2008 májusa között: az eladások értéke évi 17,5 milliárd forintra növekedett, így 8%-kal több a tavalyihoz képest. A kiskereskedelemben eladott hideg édességek éves mennyisége pedig meghaladja a 25 millió litert, ami 1%-kal több, mint előző évben.

Egyre népszerűbbek az impulz, azaz a pálcikás, tölcséres és szendvicsjégkrémek: az értékesítésnek több mint egyharmadát teszik ki. A fennmaradó közel kétharmadot a családi, nagy kiszerelésű hideg édességekből fogyasztjuk. A családi jégkrém nyáron olcsóbb, szezonon kívül viszont drágulni fog. Míg egy liter átlagára januárban 589 forint volt, addig májusban 557 forintra csökkent. Az impulz jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban általában stagnál.

A jégkrém fő beszerzési helyei a modern üzlettípusok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb boltokban a forgalom kétharmada zajlik, így az előző időszakhoz képest 1 százalékponttal növekedett a bolttípus piaci súlya. A hipermarket piaci részesedése 24%, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi periódusban, a diszkontok kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. A hagyományos, azaz 400 négyzetméteres és kisebb boltok piaci részesedése 33 százalék (a cikk nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek adatait).

Forrás: [origo] üzleti negyed

Nincsenek megjegyzések: